Δημιουργίες σε σπασμένα κεραμικά

Αγαπητές/οί φίλες/οι των Velones In Action, καλημέρα σας! Η ταλαντούχα Ταϊλανδέζα Thanistha Nunthapojn είναι μία σύγχρονη καλλιτέχνις που ενδιαφέρεται να διερευνήσει την ιδέα του μετασχηματισμού. Τα τελευταία χρόνια δημιουργεί έργα δίνοντας έμφαση στην επανασύνδεση σπασμένων εύθραυστων υλικών όπως κεραμικά πιάτα, γλάστρες και αγγεία εμπνευσμένα από την ιαπωνική τέχνη του "Kintsugi" (χρυσή ξυλουργική). Το Kintsugi είναι μια τέχνη της επισκευής σπασμένων κεραμικών επιδιορθώνοντας τις περιοχές που έχουν σπάσει με βερνίκι που αναμιγνύεται με σκόνη χρυσού, αργύρου ή πλατίνας. Όμως η καλλιτέχνιδα αντί να χρησιμοποιεί αυτά τα υλικά σε σκόνη, δημιουργεί τα έργα της , συνδέοντας τα σπασμένα κομμάτια αναπτύσσοντας μία υφασμάτινη επιφάνεια με μεταλλικά νήματα και βελόνα ράβοντας τα αναμεταξύ τους με το χέρι, επιτρέποντας στη ροή και τη ρευστότητα των μεταλλικών νημάτων να υπαγορεύουν το τελικό σχήμα του επισκευασμένου κεραμικού. Το έργο τέχνης της αγγίζει τα σύγχρονα οπτικά στοιχεία, καθώς και την επικρατούσα ιδέα της επανατοποθέτησης και της ανακύκλωσης.

Η Thanistha Nunthapojn γεννήθηκε το 1986 στη νότια περιοχή της Ταϊλάνδης. Πήρε πτυχίο πτυχίο MFA στην Εκτύπωση από το διάσημο Silpakorn University International College (SUIC) στην Ταϊλάνδη. Ζει και εργάζεται στο Τσιάνγκμαϊ της Ταϊλάνδης. Το 2012 σε ένα Διαγωνισμό Σύγχρονης Τέχνης το γλυπτό της με τίτλο "Εμείς" , το οποίο αντικατοπτρίζει την ιδέα της καλλιτέχνιδας ότι οι άνθρωποι μπορούν να εξομοιωθούν με εύθραυστα δοχεία, κέρδισε το πρώτο βραβείο, με χρηματικό έπαθλο 300.000 μπατ, ($9600). «Αυτό που περιέχεται σε ένα δοχείο είναι σαν μια εμπειρία που αλλάζει τη ζωή με το περιβάλλον. Αυτό επηρεάζει αναπόφευκτα τους ανθρώπους και την κοινωνία. Χωρίς προσαρμογή ή έλλειψη συνειδητοποίησης, ενδέχεται να προκύψουν συγκρούσεις. Όταν κάτι σπάει, δεν είναι εύκολο να επανέλθουν οι ρωγμές στην αρχική τους μορφή. Είναι σημαντικό να συνεργαστούμε για συμφιλίωση και συμβιβασμό, για να «ενωθούν» οι ρωγμές και να επανέλθουν στο αρχικό τους σχήμα », αναφέρει.


Σχόλια