O έρωτας της Lancia με την Ελλάδα

Από το 
newsauto.gr                                                   
Πως βρέθηκαν τόσα μοντέλα στην γκάμα της Lancia να έχουν ονόματα από τα γράμματα του Ελληνικού αλφαβήτου; Γιατί δεν προτίμησαν το Λατινικό αλφάβητο;
Η ιστορία της Lancia αποκαλύπτει τη σχέση της με την χώρα μας. Από την… Alpha ως την Thesis και από την Lambda ως την Delta, την Κ και το αειθαλές Υ.

Η Lancia είναι μια ιστορική ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, ιδρυμένη το 1906 από τον Vincenzo Lancia στο Τορίνο. Από την ίδρυσή της και για δεκαετίες, η Lancia ήταν γνωστή για τις καινοτομίες της στον τομέα του αυτοκινήτου και για τα πολυτελή μοντέλα της.

Αναμφίβολα, η Lancia είναι η μάρκα που έχει συνδέσει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη το όνομα της με την Ελλάδα.

Με μια σειρά μοντέλων να δανείζονται γράμματα και λέξεις από την Ελληνική γλώσσα, η Lancia, διατηρεί μια κληρονομία που τονίζει και σε αυτό το επίπεδο την αίσθηση δυναμισμού και κομψότητας που τη χαρακτηρίζει σε διαχρονική βάση.
Πως ξεκίνησαν όλα

Στις 27 Νοεμβρίου του 1906, ο Vincenzo Lancia, δημιουργούσε στο Τορίνο μια μάρκα που στο πέρασμα του χρόνου θα δημιουργούσε μερικά από τα πιο όμορφα και τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα της εποχής τους, με τεράστια επιρροή στο χώρο της αυτοκίνησης.
Παράλληλα, δύσκολα μπορεί κανείς να φανταστεί μία μάρκα που να έχει συνδέσει τόσο στενά το όνομα της με την Ελλάδα και τον Ελληνικό πολιτισμό. Αυτή η μοναδική σχέση ξεκινά λίγο μετά τη γέννηση της μάρκας και σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στον αδερφό του ιδρυτή της Lancia.

Η ελληνική επιρροή
Με τη μάρκα να έχει ήδη δημιουργήσει μια σειρά μοντέλων που κατά τα πρότυπα της εποχής έπαιρναν το όνομα τους από την ισχύ του κινητήρα, ο Vincenzo Lancia θέλησε να δώσει μια πιο δυνατή ταυτότητα στις δημιουργίες του.
Έτσι ακολούθησε την πρόταση του αδερφού του, Giovanni, ενός καθηγητή κλασσικής παιδείας, επιλέγοντας τα γράμματα του Ελληνικού αλφάβητου. Το πρώτο μοντέλο που ακολούθησε αυτή την ιδέα ήταν η Lancia Kappa του 1919.

Η επιτυχία έφερε την αλλαγή ονομάτων
Το πείραμα είχε εκπληκτικά καλή αποδοχή και έτσι ο Lancia όχι απλά αποφάσισε να συνεχίσει την ιδέα με τα νέα του μοντέλα, αλλά να μετονομάσει και εκείνα που ήδη είχαν παρουσιαστεί.
Με αυτό τον τρόπο το πρώτο μοντέλο, η 12HP του 1907 ονομάστηκε Alpha, η 15/20HP του 1909 ονομάστηκε Beta, η 20HP του 1910 άλλαξε σε Gamma και η 20/30HP του 1911 έφερε για πρώτη φορά στο προσκήνιο της αυτοκινητιστικής σκηνής το όνομα Delta.

Η επαναστατική Lambda
Το δεύτερο νέο μοντέλο που «βαπτίστηκε» απ’ ευθείας με Ελληνικό όνομα ήταν η Lambda του 1922, ένα εξαιρετικά προηγμένο αυτοκίνητο.
Ήταν το πρώτο με αυτοφερόμενο αμάξωμα, ανεξάρτητη ανάρτηση με αμορτισέρ που εφηύρε ο ίδιος ο Lancia και φρένα και στους τέσσερις τροχούς.

Επιστροφή στη Ρώμη
Από τη δεκαετία του 1930 και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1960 η Lancia εστίασε στην αναζήτηση των ονομάτων για τα μοντέλα της στην αρχαία Ρώμη, με ονόματα όπως Artena, Aprilia και αργότερα Aurelia, Flavia και Fulvia.
Από τα τέλη όμως της δεκαετίας του 1960 και μέχρι και σήμερα, η Lancia επέστρεψε και παραμένει πιστή στην επιλογή Ελληνικών γραμμάτων ή και λέξεων για την ονομασία των μοντέλων της.

Νέο ξεκίνημα με τη Beta
Την επιστροφή στις Ελληνικές ρίζες σηματοδότησε η Beta του 1972, ακολούθησε η Gamma του 1976 και στη συνέχεια το 1979 η Delta. Το 1998 η Lancia δημιούργησε το πρωτότυπο Dialogos, που αποτέλεσε προπομπός για τη ναυαρχίδα της μάρκας, την Thesis του 2001.
Η Delta ασφαλώς παραμένει το πλέον διάσημο όνομα χάρη και στην τεράστια επιτυχία που είχε το μοντέλο στους αγώνες ράλλυ, όπως σε επίπεδο πωλήσεων.
Το best seller Ypsilon
Το Υpsilon είναι το απόλυτο best seller της μάρκας με περισσότερες από 3 εκατομμύρια πωλήσεις με 4 γενιές και σχεδόν 40 χρόνια ιστορίας. Συνολικά η Lancia στα 115 χρόνια πορείας, έχει παρουσιάσει 25 μοντέλα με Ελληνικά ονόματα, αριθμός που θα αυξηθεί στο άμεσο μέλλον, σύμφωνα και με τις πληροφορίες που προέκυψαν από την πρόσφατη ανακοίνωση του δεκαετούς πλάνου ανάπτυξης της μάρκας.
Τα μοντέλα της Lancia με ελληνική «καταγωγή»:
  • Lancia Alfa (1907)
  • Lancia Beta (1909, 1972)
  • Lancia Gamma (1910, 1976)
  • Lancia Delta (1911, 1979, 1993, 2008)
  • Lancia Epsilon & Lancia Eta (1911)
  • Lancia Zetta (1912, 1994)
  • Lancia Theta (1913)
  • Lancia Kappa (1919, 1994)
  • Lancia Lambda (1922)
  • Lancia Prisma (1982)
  • Lancia Thema (1984)
  • Lancia Ypsilon (1985, 1995, 2003, 2011)
  • Lancia Thesis (2001)
  • Lancia Phedra (2002)
  • Lancia Musa (2004)

Σχόλια