Μας φώναξε με το σχόλασμα να μας μιλήσει. Σήμερα μπήκαν τα πρωτάκια στην τάξη της, γνωρίστηκαν μεταξύ τους και σαν πήγαμε να τα παραλάβουμε το μεσημέρι, μας κάλεσε η δασκάλα στην αίθουσα να μας πει δυο λόγια και να μας δώσει τη λίστα με τα πράματα που θα χρειαστούν τα πιτσιρίκια. Αφού τη μοίρασε σε όλους φωτοτυπημένη, επέμεινε να μας τη διαβάσει αράδα αράδα.
Ενα τετράδιο εκθέσεων με μπλε κάλυμμα- τόνισε εμφατικά τη λέξη «μπλε». Ενα δίχωρο τετράδιο με κόκκινο κάλυμμα – στάθηκε ιδιαίτερα στο «κόκκινο». Δυο διαφανείς φακέλους, έναν μπλε κι έναν φούξια· επέμεινε στο χρώμα. Πέντε μαλακά μολύβια 2B με γόμες καπάκι – «οπωσδήποτε να γράφει 2B», σημείωσε. Σιδερένια ξύστρα βαρελάκι· «σιδερένια, όχι πλαστική, ούτε ξύλινη», διευκρίνισε. Μια τετράγωνη, χάρτινη μολυβοθήκη· «φροντίστε να είναι και τετράγωνη και χάρτινη», πρόσθεσε. Και μια κασετίνα με μια απλή θήκη, χωρίς πολλά πολλά.
Λέω αυτό ήτανε, πέσαμε σε ιδιότροπη. Δηλαδή χάλασε ο κόσμος αν φέρουμε δυο οποιαδήποτε ωραία τετράδια, δυο φακέλους όποιους να ᾽ναι, πέντε μολυβάκια εκεί πέρα, μια ξύστρα που να ξύνει, μια μολυβοθήκη όπως τη διαλέξει το παιδί και μια κασετίνα-υπερπαραγωγή με δέκα τσεπάκια και σαράντα μπιχλιμπίδια, από αυτές που εντυπωσιάζουν τους μπόμπιρες;
Φρέσκοι στο Δημοτικό σχεδόν όλοι οι παρευρισκόμενοι γονείς, ήταν μάλλον προφανής στα πρόσωπά μας η απορία για τις... υπερβολικές λεπτομέρειες της δασκάλας, που ξεκίνησε πρόθυμα να μας εξηγεί. «Το μπλε τετράδιο το θέλουμε για την ορθογραφία και το κόκκινο για τα μαθηματικά. Αν έχουν όλοι ένα μπλε τετράδιο για την ορθογραφία, αρκεί να τους πω να βγάλουν το μπλε τετράδιο – και θα βγάλουν σίγουρα το σωστό.
Αλλιώς θα ψάχνουν μισή ώρα για το κατάλληλο τετράδιο. Το ίδιο ισχύει και για τους φακέλους. Τα μολύβια πρέπει να είναι 2Β για να σβήνουν εύκολα και να μην τρίβουν τα παιδιά με τη γόμα πολλή ώρα. Η σιδερένια ξύστρα, σε αντίθεση με τις ξύλινες και τις πλαστικές, ξύνει δίχως να σπάει το μολύβι. Η μολυβοθήκη πρέπει να είναι χάρτινη για να μη δημιουργείται φασαρία κάθε φορά που αναπηδά στο θρανίο καθώς βάζουμε ή βγάζουμε έναν μαρκαδόρο και τετράγωνη γιατί θα είναι πιο σταθερή και δεν θα πέφτει. Και στην κασετίνα θα βάλουμε ελάχιστα πράγματα μέσα, οπότε καλό είναι να μην έχει πολλές θήκες και να χάνουμε τον καιρό μας ψάχνοντας τα μολύβια μας».
Τελικά η δασκάλα ξέρει τι λέει, σκέφτηκα. Ας την εμπιστευτούμε, λοιπόν, κι ας μη μπερδευόμαστε πολύ στα πόδια της με τις εξυπνάδες μας.
Καλή σχολική χρονιά!
Σχόλια