Μας γεμίζει αισιοδοξία η συνεχιζόμενη πετυχημένη πορεία των Ελλήνων σκηνοθετών στο εξωτερικό. Τελευταίο καλό νέο είναι η παγκόσμια πρεμιέρα του δράματος εποχής «Μετέωρα», ελληνογερμανική συμπαραγωγή, με την υπογραφή του Σπύρου Σταθουλόπουλου, στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα της φετινής Μπερλινάλε.
Η ταινία του ελληνικής καταγωγής κατοίκου Κολομβίας σκηνοθέτη, που το 2007 είχε συμμετάσχει με το θρίλερ «PVC-1» στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στις Κάνες, θα διεκδικήσει τη Χρυσή Αρκτο με μια παράνομη ερωτική ιστορία ανάμεσα σ' έναν νεαρό καλόγερο και μια Ρωσίδα μοναχή στα δεσποτικά Μετέωρα του 12ου αιώνα. Ο Ελληνοαμερικανός Τεό Αλεξάντερ (έχει εμφανιστεί στη δημοφιλή αμερικανική σειρά «True blood»), η Ταμίλα Κουλίεβα και ο Αντώνης Καψάλης (ηθοποιός που εργάζεται στο Λος Αντζελες) κρατούν τους πρώτους ρόλους.
Την ανώτατη διάκριση της Μπερλινάλε θα διεκδικήσουν και βετεράνοι σκηνοθέτες όπως οι Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι με το νέο τους φιλμ «Ο Καίσαρας πρέπει να πεθάνει». Στους 10 νέους τίτλους του διαγωνιστικού προγράμματος που ανακοίνωσε χθες το 62ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου (9-19 Φεβρουαρίου) συμπεριλαμβάνονται ακόμη: η νέα ταινία του Αμερικανού Μπίλι Μπομπ Θόρντον «Το αυτοκίνητο της Τζέιν Μάνσφιλντ» με τον ίδιο στον πρώτο ρόλο και τους Ρόμπερτ Ντιβάλ, Τζον Χερτ και Κέβιν Μπέικον να συμπληρώνουν το καστ, το «Tabu» του Μιγκέλ Γκομέζ (συμπαραγωγή Πορτογαλίας, Γερμανίας, Βραζιλίας και Γαλλίας), το «Μόνο ο άνεμος» του Μπενεντέκ Φλιγκάουφ (Ουγγαρία, Γερμανία, Γαλλία), το «Σπίτι για το Σαββατοκύριακο» του Χανς Κρίστιαν Σμιντ (Γερμανία), το γαλλοελβετικό «Αδελφή» της Ούρσουλα Μέγιερ, το «Gnade» του Ματίας Γκλάσνερ (Γερμανία, Νορβηγία), το «Μπάρμπαρα» του Κρίστιαν Πέτζολντ (Γερμανία) και το «Σήμερα» του Αλέν Γκομί (Γαλλία, Σενεγάλη).
Μέσα στο πρώτο Σαββατοκύριακο της διεξαγωγής του, το φεστιβάλ θα έχει περίσσιο χολιγουντιανό γκλάμουρ, καθώς περιμένει στο κόκκινο χαλί του την Αντζελίνα Τζολί, που θα βρεθεί εκεί για την εκτός διαγωνιστικού προγράμματος πρεμιέρα του πολεμικού δράματός της «In the land of blood and honey».
ethnos.gr / Αντα Δαλιάκα
Σχόλια